Online vállalkozás indítás 9+1 tipikus hiba, amit a kezdők elkövetnek

Egy saját online vállalkozás indítás sokaknál felmerült már.

A világjárványnak az e-kereskedelemre gyakorolt hatása komoly következményekkel járt.

Az emberek a fizikai üzletek felkeresése helyett az online vásárlás felé fordultak, ami sok ember megélhetésének elvesztéséhez vezetett, és ahhoz, hogy más módot kellett találniuk a pénzszerzésre.

A társadalmi szabadidős tevékenységek (vendéglátás, kultúra) hiánya miatt sokan közülük tanulni kezdtek, vagy üzleti ötleteiken dolgoztak, így sokaknál esedékes lett egy online vállalkozás indítás.

Online vállalkozás indítás

Az utóbbi időben egyre több új marketingtechnológia jelent meg, amelyeket bárki használhat.

Például szuper egyszerű létrehozni egy webáruházat és elindítani egy közösségi média profilt és követőket szerezni.

A mostani időkben a hagyományos kereskedelmi egységek közül sokan válságba kerültek, mert már nincs rájuk olyan nagy szükség, mint korábban.

A világjárvány okozta változások nem tűnnek el azonnal, még a járvány lecsengése után sem. A globalizáció megkönnyíti bárki számára a sikert, ha van egy ötlete és képes arra építeni.

Sok olyan gyakori hiba van, amelyek könnyen elkerülhetők, ha tisztában vagyunk velük, és felkészül az elkerülésükre.

Mostanában több példával is találkoztam ezekre a hibákra, ezért összegyűjtöttem néhányat.

Ha ezeket figyelembe vesszük, könnyen elkerülhetjük őket. Ha rajtakapjuk magunkat, hogy valamelyiket elkövetjük, még időben korrigálhatjuk.

Hadd kezdjem azzal, hogy talán meglepő lesz, de én úgy gondolom, hogy a tartalommarketing a legfontosabb prioritás.

Időt és erőforrásokat kell befektetni a minőségi tartalom létrehozásába.

Az elmúlt években a vállalati világ megváltozott a kisvállalkozások számára, és az egyik legnagyobb változás az emberek üzleti tevékenységének módja.

1. Nincs rokonszenvesség

Egyre több embert vonzanak a hozzájuk hasonló értékeket valló vállalatok. Ennek eredményeképpen a kisvállalkozások előnyben vannak, mert a fogyasztók megbíznak bennük.

Amikor termékeket vagy szolgáltatásokat értékesítesz, tedd prioritássá a termék/szolgáltatás előnyeinek bemutatását.

Például, ha te az szépségiparban, vagy a fitnesz területén tevékenykedsz, akkor őszintén leírhatod a saját történeted, hogy hogyan fogytál le, vagy hogy miért segítesz az embereknek jobban kinézni stb.

Így a vásárlóid nagyobb késztetést fognak érezni arra, hogy tőled vásároljanak. Könnyebben tudnak azonosulni veled.

Amikor egy új ötlettel állsz elő, az valamilyen történettel kell, hogy kezdődjön. Meséld el ezt a történetet a lehető legtöbb embernek, és használd fel, amikor a termékedet forgalmazod.

2. Nagy hiba, hogy mindenkihez akarunk szólni.

Ha olyan terméket készítünk, amely mindenki számára elég jó, akkor az nem lesz a legjobb választás egy adott személy számára. Az emberek nagyon különbözőek, és sokféle problémára van szükségük megoldásra.

Sok vállalkozás üzenete annyira általános, hogy nem talál célba. Fontos, hogy a megfelelő ügyfelet célozza meg egy konkrét üzenettel, és ez azt jelenti, hogy jó információkkal kell rendelkeznie az ügyfeleiről.

Ha visszajelzést kérsz, vagy megkérdezed, hogy mit szeretnének az emberek, segít összegyűjteni ezeket az információkat.

A célod az, hogy minél több adatot szerezz a piacról, ezért kérdezz meg mindenkit, aki kapcsolatba kerül a vállalkozásoddal.

3. Nem építünk közönséget

Az első gondolathoz kapcsolódóan érdemes elmondani a történetedet, mielőtt elindítod a vállalkozásodat. Igen, elég gyorsan, néhány óra vagy nap alatt össze lehet állítani egy webáruházat, de jellemzően legalább néhány hétbe telik, mire az megfelelően működik.

Kezdd a marketinget azzal, hogy nem tagadod, hanem inkább rámutatsz arra, hogy honnan is jöttél. Azok, akik még nem ismernek, könnyebben kapcsolódnak hozzád. Hiszen, így már az elején tudják, hogy miről van szó – ami egyben biztonságérzetet is ad nekik, amikor ismeretlen területre merészkednek.

A közönség építésre egyszerű példa ez a blog. Már a végső szerkesztés előtt elkezdtem promózni a letölthető anyagaimat, hogy a lehető legkorábban bevonhassam a téma iránt érdeklődőket. Így biztosítottam, hogy lett elég érdeklődő a fizetős online kurzusaimra is már az elején.

4. Nem problémát akarunk megoldani

Sok vállalkozás nem veszi figyelembe, hogy milyen problémát akar megoldani, és nem olyan problémával foglalkozik, amely érdekli az embereket.

Ha senki sem érdeklődik egy termék iránt, a megoldás általában az ötlet újragondolása.

Nem feltétlenül arról van szó, hogy a közönségnek több meggyőzésre van szüksége.

A probléma valószínűleg az, hogy a potenciális vásárlók számára nincs elég ösztönző erő a vásárlásra.

Egy olyan vállalkozásnak, amely nem nyújt értéket, nem lesz a legjobb híre.

5. Azt gondoljuk, hogy senkit sem érdekel az ötletünk

Feltételezzük, hogy az emberek érdeklődni fognak, sőt, izgatottá válnak a termékünk iránt. A valóság az, hogy csak néhány embert érdeklünk.

Fontos, hogy pontosan tudjuk, mit képvisel a márka, majd ezt az üzenetet minél szélesebb körben terjesszük. Legyünk nagyon kitartóak a marketingtevékenységben, és kövessünk nyomon minden egyes leadet, amit csak találunk.

Nem könnyű megértetni a fogyasztókkal, hogy mit miért csinálnak, de ha megértjük őket, akkor sokáig kitartanak mellettünk.

A sikert az hozza meg, ha erős kapcsolatokat ápolunk azokkal az emberekkel, akik támogatnak minket, és megmutatjuk nekik, hogy mennyire értékeljük a segítségüket. Nincs értékesebb annál, mint amikor minden egyes személyt, aki részt vesz egy projektben, ismerünk.

6. Sokat akar a szarka de nem bírja a farka

Minden méretű vállalkozásnak kicsiben kell kezdenie.

Ez nem véletlen: a startupok életciklusa a minimálisan életképes termék szintjén kezdődik, amely soha nem teljesen kész termék, hanem az ötlet bemutatására, érzékeltetésére és tesztelésére összeállított vázlatos prototípus.

Ha például az elején hatalmas anyagi veszteséget szenvedsz el azzal, hogy nagy importügyleteket kötsz anélkül, hogy teljesen biztos lennél abban, hogy a tervezett áron el tudod adni a termékeid.

Előbb le kell tesztelni, hogy van -e rá kereslet és csak utána raktárt felhalmozni.

A korai és átlátható marketing segíthet felmérni az érdeklődést és a reális árképzést.

Ez a három tulajdonság, a folyamatos építkezés, a minimális befektetés és a tesztelés az, ami tartós sikerhez vezet.

Sokan szeretnének online vállalkozást indítani, de nem tudják, hogyan kezdjék el.

A legjobb, ha leírnak mindent, ami a termékükkel vagy szolgáltatásukkal kapcsolatban eszükbe jut, majd néhány szavanként megállunk, és megkérdezzük maguktól, hogy „mit miért miért csinálnánk?”.

A vásárlóknak úgy kell találkozni velünk, hogy azt érezzék, hogy szerencséjük volt.

Szerencséjük volt, hogy épp véletlen ránk találtak. Azt gondolják, hogy csak te vagy az egyetlen, aki fel tudja ajánlani nekik, amit akarnak.

7. Nem foglalkozunk a pozícionálással

Minden olyan piacon működő vállalatnak, ahol nem ő az egyetlen versenytárs, keményen kell dolgoznia azon, hogy meggyőzze az ügyfeleket arról, hogy őt kell választaniuk.

Ha a te piacod már most is versenyképes, adj az ügyfeleknek jó okot arra, hogy téged válasszanak.

Nem jó stratégia, ha keresel egy nem versenyképes piacot, és sikeres vállalkozókat másolsz azon a piacon.

Mit tegyél helyette? Ahelyett, hogy megpróbálna jobb lenni, mint a versenytársaid, találd ki, hogyan tudsz kitűnni azáltal, hogy más szolgáltatást nyújtasz, vagy másban hiszel.

8. Nincs kimondott célpiacunk

A második pont, amit mondtam, az az, hogy a marketingüzenteid az egyéni történeted köré kell építened.

Amikor azonban a történeted elmondásáról van szó, nem csak azt kell tudni, hogy miért mondod el a történetedet, hanem azt is, hogy kinek mondod el.

Egy félrevezetett célközönség sokkal kevesebbet ér, mint egy jól körülhatárolt, a termékedért lelkesedő emberekből álló csoport.

Az ötlet kidolgozásakor már a kezdetektől fogva pontosan tudni kell, hogy kinek szól.

Még akkor is, ha valami általános jellegű dologról van szó, amely az emberek széles körét szólíthatja meg (pl. minden autós, futó, tengerparti nyaralást tervező)

Egy online vállalkozás indítás előtt meg kell határozni egy szűk célközönséget – azt, amelyik a fő felhasználóid vagy a legelkötelezettebb rajongóid lesznek.

Kik ők? Hol élnek? Milyen korúak, és mi a foglalkozásuk? Ha már megválaszoltad ezeket a kérdéseket, könnyebb lesz elérni őket.

Bár a magyar piac kisebb, a réspiac még kisebb, de ne félj attól, hogy nem fogsz elegendő forgalmat generálni. Egy 1-2 fős vállalkozás fenntartásához nem kellenek tömegek.

9. Csak blogolunk

Online vállalkozás indítás

A blogolás nagyszerű módja lehet a kreativitás kifejezésének, de nem ugyanaz, mint egy saját online vállalkozás indítás, ahol ki van találva minden és átgondoltuk , hogy miből lesz bevételünk.

Egy blog, podcast vagy YouTube-csatorna indítása olcsó módja annak, hogy megossza üzenetét és kapcsolatokat építsen.

Nem célja, hogy bevételt termeljen, és inkább eszköznek kell tekinteni, mint magának az üzletnek.

Az ingyenes tartalomszolgáltatás a közönség számára egyszerű módja lehet a márkáknak a márkaismertség növelésének.

A legjobb út azonban az, ha végzel egy kis kutatást, és kideríted, hogy milyen a célközönséged, és milyen megoldást szeretnének és mik az igényeik.

Majd nekik készítesz egy fizetős ajánlatot, vagy terméket. Így növelheted a bevételed is és nem csak az olvasóid számát.

+1. A profitabilitás figyelmen kívül hagyása

Elsőre meglepő, de sokan hoppon maradnak, mert „siker” nélkül (azaz olyan üzleti modell nélkül, amely végül nem termel nyereséget) a végeredmény eleve nem életképes.

Nehéz lehet kiszámítani az egyes tranzakciók haszonkulcsát, mivel sok költség csak az út elején válik világossá.

Először kis léptékkel teszteljük az indulásunkat, és fokozatosan, menet közben kezdjük el a számításokat.

A vállalkozók sok időt és energiát fordítanak a vállalkozásuk megtervezésére, mielőtt elkezdenék azt.

A legtöbb időt az ügyfélszerzésre kell fordítani, mivel ez fogja irányítani és erősíteni vállalkozást mindvégig.

Konklúzió

A saját online vállalkozás indítás nem kockázatmentes, de ez az a fajta kihívás, amely akár személyes fejlődéshez is vezethet.

Egy új online vállalkozás elindításakor az első dolog, amivel szembesülni fogsz, a hibák.

Ezek a hibák alkalmat adnak a mérlegelésre és a fejlődésre – ez az egyetlen valódi esélyed a sikerre. Tehát kezd el dolgozni azokon a nagy terveken még ma.

Az idő nem vár senkire. Ha vállalkozást akarsz indítani, ne várj a jobb időzítésre.

Hiszen az sosem jön el sokat kell hibáznunk már az elején, hogy azt felhasználhassuk a tanulásra.

Blog: Online vállalkozás indítása, 5 lehetséges út

Online vállalkozás indítása nem olyan könnyű, mint az sokan gondolják. Viszont, van pár rövidebb út, amivel gyorsabban érhetünk el sikereket és ezt a fenti anyagomban kifejtem.